Bigster motorenKies de motor die bij jou past

Het meest efficiënt in de stad

Hybrid 155-motor

Motor

155 pk

full hybrid155 pk aan gecombineerd vermogen

Tot

40 %

minder brandstofverbruikin WLTP-cyclus in de stad

Vanaf

104 g/km

CO2-emissiesafhankelijk van het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties

Rijd tot wel

80 %

van de tijd 100% elektrischin de stad

Hybrid 155-motor - Dacia Bigster

Technologie

De Hybrid 155-motor van de Bigster combineert een 4-cilinder motor van 109 pk1, een elektromotor van 49 pk 1, een batterij van 1,4 kWh (280 V) en een innovatieve automatische multimode-versnellingsbak.

 

Werking

De full hybrid-motor van de Bigster levert 155 pk, heeft een maximumkoppel van 250 Nm 2  en biedt een dynamische 100% elektrische start plus een snelle acceleratie. De batterij wordt onderweg opgeladen door middel van energieterugwinning bij het remmen en vertragen. Je rijdt met deze motor tot 80% van de tijd in de stad elektrisch.

1 Nominaal vermogen 155 pk, daadwerkelijk vermogen 158 pk.

2 Elektromotor met een koppel van 250 Nm, verbrandingsmotor met een koppel van 172 Nm

De meest dynamische

Mild Hybrid 140-motor

Motor

140 pk

mild hybrid

Tot

10 %

minder brandstofverbruikin gecombineerde WLTP-cyclus

Vanaf

122 g/km

CO2-emissiesafhankelijk van het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties

Tot

230 Nm

koppel

TCe 140-motor - Dacia Bigster

Technologie

De Mild Hybrid 140 pk combineert een nieuwe generatie 3-cilinder, 1,2 l turbobenzinemotor op basis van de Miller-cyclus (geoptimaliseerde efficiëntie en minder pompverlies) met een mild hybride systeem van 48 V en een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen.

 

Hoe werkt het?

Het hybride systeem ondersteunt de verbrandingsmotor tijdens het starten en accelereren. Dit optimaliseert het rijplezier en vermindert het gemiddelde brandstofverbruik (5,4 1 l/100 km) en de CO2-emissies (122 g/km) met ongeveer 10% in vergelijking met een verbrandingsmotor met hetzelfde vermogen. 

perfect voor outdoor

Mild Hybrid 130 4x4-motor

4x4-motor

130 pk

mild hybrid

Tot

10 %

minder brandstofverbruikin gecombineerde WLTP-cyclus

Vanaf

135 g/km

CO2-emissiesafhankelijk van het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties

Tot

230 Nm

koppel

TCe 130 4x4-motor - Dacia Bigster

Technologie

De Bigster Mild Hybrid 130 4x4 met vierwielaandrijving en een handgeschakelde 6-versnellingsbak is uitgerust met de Terrain Control-transmissie met 5 rijmodi. Zo heb je gegarandeerd op alle ondergronden veel rijplezier.

Een mild hybride systeem van 48 V ondersteunt de 3-cilinder 1,2 l turbomotor. 

 

Hoe werkt het?

Tijdens het starten en accelereren verlaagt het hybride systeem het brandstofverbruik en de CO2-emissies, terwijl het fantastisch rijplezier oplevert.


De batterij van 0,8 kWh wordt onmerkbaar opgeladen door remmen met energieterugwinning en zorgt voor een soepele ervaring voor de bestuurder.

Voor kilometervreters

ECO-G 140-motor

Motor

140 pk

mild hybrid

Tot

10 %

minder brandstofverbruikin gecombineerde WLTP-cyclus

Vanaf

118 g/km

CO2-emissiesafhankelijk van het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties

Meer dan

1400 km

cumulatief rijbereikcumulatief rijbereik met zowel benzine- als LPG-tanks

ECO-G 140-motor - Dacia Bigster

Technologie

De ECO-G 140-motor rijdt zowel op benzine als op LPG, waarbij elke brandstof zijn eigen tank heeft. 

 

De Bigster is voorzien van een 3-cilinder 1,2 l turbomotor, waarbij het ECO-G-systeem met benzine en LPG gecombineerd wordt met een mild hybride systeem van 48 V.  

 

Hoe werkt het?

Met een perfect in het dashboard geïntegreerde schakelaar schakel je snel en onmerkbaar van de ene op de andere brandstof over.  Het hybride systeem ondersteunt de motor bij het starten en accelereren en optimaliseert zo het rijplezier en de efficiëntie.