Alle auteursrechten op de inhoud van deze internetsite, te weten alle teksten, afbeeldingen, audio, video, merkenrechten, logo's, software of informatie in enige vorm, komen toe aan Renault s.a.s. en/of Dacia Nederland, hierna: Dacia. Informatie op deze internet site mag niet worden gewijzigd, gereproduceerd of gedistribueerd, zonder vooraf verkregen schriftelijke toestemming van Dacia. Links naar deze site zijn alleen mogelijk na schriftelijke toestemming van Dacia en Dacia is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor deze links. De Dacia website wordt regelmatig gecontroleerd op (computer-) virussen, doch de afwezigheid van virussen die de werking van je computer en/of apparatuur kunnen beïnvloeden kan helaas niet gegarandeerd worden. Deze internetsite kan tevens links bevatten naar externe domeinen.
Dacia is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de inhoud of het gebruik van deze internetsites of voor de eventuele gevolgen van een bezoek aan een aan deze site verbonden internetsite. Door Dacia per e-mail verzonden informatie is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is niet toegestaan. Dacia staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van verzonden e-mails of voor tijdige ontvangst ervan. Aan de toegezonden informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Wijzigingen in prijzen en uitvoeringen worden voorbehouden. Ofschoon de informatie op deze site met de grootst mogelijke zorg is samengesteld, kan geen aansprakelijkheid worden aanvaard voor eventuele onjuistheden van welke aard ook. Aan de omschreven producten en genoemde prijzen kunnen geen rechten worden ontleend. De genoemde prijzen zijn vanaf- en adviesprijzen en exclusief montagekosten.
Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestanden die je computer, tablet of mobiele telefoon ontvangt als je onze website bezoekt. Cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om eventuele gebruikersnamen, wachtwoorden en persoonlijke instellingen te bewaren, zodat je bij een volgend bezoek dan niet opnieuw je gegevens in hoeft te voeren.
Dacia doet er alles aan om je persoonsgegevens te beschermen. Lees hier meer over de persoonsgegevens.
Door het gebruiken van deze website verklaar je je akkoord met de hier vermelde voorwaarden van Mobilize Financial Services (MFS) voor het gebruik van de website. Als je deze voorwaarden niet aanvaardt, dien je de website van MFS niet te gebruiken.
De informatie op deze website is met grote zorgvuldigheid samengesteld. MFS garandeert echter niet dat de informatie op deze website volledig en juist is, vrij is van schrijffouten en virussen en andere schadelijke computerprogrammatuur noch dat de website foutloos en zonder onderbrekingen functioneert. MFS is niet aansprakelijk voor schade en kosten, van welke aard ook, voortvloeiend uit mogelijk schrijffouten, onvolledigheid van de informatie op de website, virussen op de website of het niet correct functioneren van de website.
Deze website bevat mogelijk links naar websites die door andere partijen dan MFS worden geëxploiteerd. Dergelijke links worden uitsluitend voor je gemak verstrekt. MFS heeft geen zeggenschap over deze websites en is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de daarop aangeboden informatie, producten of diensten. MFS is niet aansprakelijk voor schade of kosten, van welke aard ook, voortvloeiend uit het gebruik van de informatie, producten of diensten van derden.
Alle rechten van intellectuele eigendom op de website (waaronder logo’s, grafische voorstellingen, teksten en alle overige gegevens) berusten uitsluitend bij MFS en/of haar licentiegevers. MFS en/of haar licentiegevers behouden zich die intellectuele eigendomsrechten uitdrukkelijk voor. Je mag de website en de gegevens op de website uitsluitend voor eigen gebruik gebruiken. Het is niet toegestaan (delen van) de website en de gegevens op de website, ongeacht de verschijningsvorm ervan, te wijzingen of te bewerken, openbaar te maken, aan derden ter beschikking te stellen, te verveelvoudigen, te reproduceren of te hergebruiken, behoudens indien en voor zover dit nodig is voor je eigen gebruik van de website of voor zover dit is toegestaan op grond van de wet.
Privacy
Voor Mobilize Financial Services (MFS) is de bescherming van je persoonsgegevens van groot belang. MFS gebruikt de door je verstrekt persoonsgegevens voor het nemen van precontractuele maatregelen en, indien van toepassing, ter uitvoering van de overeenkomst met je en overigens conform de Wet bescherming persoonsgegevens. Op de verwerking van je persoonsgegevens is verder ons privacy statement van toepassing. MFS zal je persoonsgegevens niet aan derden verstrekken, behalve als zij daartoe verplicht is op grond van de wet of een rechterlijke uitspraak. In dit verband wijzen wij je erop dat MFS wettelijk verplicht is je kredietwaardigheid te toetsen bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel. Tevens moet MFS de gegevens over het verstrekte krediet en het betalingsverloop doorgeven aan het BKR.
Wij gebruiken je persoonsgegevens verder om je te informeren over de producten en diensten van Dacia en MFS waarin je wellicht geïnteresseerd bent. Je kunt ervoor kiezen geen marketingmateriaal van ons te ontvangen door zich te wenden tot de Klantenservice.
Je hebt het recht de persoonsgegevens die wij over je hebben in te zien en ons te verzoeken eventuele fouten te verbeteren. Voor inzage in ons privacy statement of voor toegang tot of correctie van de betreffende persoonsgegevens, kun je je wenden tot de Klantenservice ((020) 354 9610 of via ons contactformulier.
Dienstenwijzer
Bekijk hier de voorwaarden van Connected Services, Connected Store en Connected Maintenance
ALGEMENE GEBRUIKSVOORWAARDEN MY DACIA
Het opzetten en gebruiken van MY Dacia is onderhevig aan de onderstaande algemene gebruiksvoorwaarden ('AV MY Dacia').
WAARVOOR IS MY DACIA BEDOELD?
MY Dacia is een website die is bedoeld om het gebruik en onderhoud van uw Dacia-voertuig eenvoudiger te maken. De term 'MY Dacia-gebruikers' ('Gebruikers') verwijst naar alle toekomstige of huidige Dacia-klanten. Om toegang te krijgen tot de onderstaande diensten ('Services') raden wij u aan uw voertuig te registreren op uw MY Dacia-account. Het toevoegen van een voertuig is mogelijk voor alle Dacia-voertuigen jonger dan 20 jaar die in Frankrijk staan geregistreerd. MY Dacia-gebruikers kunnen vervolgens gebruikmaken van alle Services die voor hun voertuig worden aangeboden.
De volgende Services worden aangeboden:
- Beheer van uw profielgegevens en de informatie die u wenst te ontvangen.
- Informatie over uw voertuig om uw dagelijkse ritten te vereenvoudigen (bijv. registratie, uniek identificatienummer (VIN), uitrusting, motor, handleiding bij het voertuig, kilometerstand zoals ingevoerd door de klant of het Dacia-netwerk, garanties en onderhoudscontracten).
- De specifieke onderhoudshandleiding voor uw voertuig: - De specifieke onderhoudshandleiding voor uw voertuig: de intervallen voor volgend onderhoud (berekend op basis van uw kilometerstand, de kenmerken van uw voertuig en uw onderhoudsgeschiedenis), het dynamische onderhoudsprogramma en toegang tot het archief van uw betaalde bezoeken aan garages in het Dacia-netwerk.
- Tips, voordelen en aanbiedingen afgestemd op uw voertuig en profielinformatie zoals bij Dacia bekend.
- De keuze, locatie en informatie over uw favoriete Dacia-vestiging.
HOE MELD IK ME AAN VOOR MY DACIA?
Dacia biedt u de mogelijkheid om een account aan te maken op de website.
a) Indien u zich wilt registreren via de website www.dacia.nl in het onderdeel MY Dacia kunt u het registratieformulier openen, invullen, een wachtwoord ingeven en de bijbehorende disclaimer lezen. MY Dacia stuurt u vervolgens een e-mail met het verzoek om uw account te activeren (klik op de link in het bericht).
b) Indien u zich wilt registreren bij uw Dacia-vestiging of klantrelaties dient u uw e-mailadres op te geven. U ontvangt een e-mail met een link naar het vooraf ingevulde MY Dacia-registratieformulier met de persoonsgegevens die u tijdens uw bezoek aan het Dacia-netwerk hebt ingevoerd. U kunt vervolgens een wachtwoord invoeren om uw account aan te maken. MY Dacia stuurt u vervolgens een e-mail met het verzoek om uw account te activeren (klik op de link in het bericht).
c) Na de bestelling van een nieuw voertuig via het Dacia-netwerk en indien u uw e-mailadres hebt opgegeven, ontvangt u een e-mail met een link naar het vooraf ingevulde MY Dacia-registratieformulier met de persoonsgegevens die u tijdens uw bezoek aan het Dacia-netwerk hebt ingevoerd. Indien u zich wenst te registreren, kunt u vervolgens een wachtwoord invoeren om uw account te genereren. MY Dacia stuurt u vervolgens een e-mail met het verzoek om uw account te activeren (klik op de link in het bericht).
BERICHTEN MY DACIA
Door u aan te melden voor MY Dacia profiteert u van dagelijkse ondersteuning bij uw voertuigbeheer.
Daarnaast kunt u, indien u hiermee hebt ingestemd, per e-mail gepersonaliseerde commerciële aanbiedingen ontvangen van Dacia, zijn dochterondernemingen en zijn verkoopnetwerk.
U hebt de mogelijkheid deze berichten te alle tijden te beëindigen in uw MY Dacia-profiel. U kunt ze tevens beëindigen door op de uitschrijflink in elk verzonden bericht te klikken.
WACHTWOORDBEHEER EN TOEGANGSCODE
Tijdens het registratieproces voert u een gebruikersnaam en wachtwoord in. U bent als enige verantwoordelijk voor het handhaven van de vertrouwelijkheid van uw account en wachtwoord.
U komt overeen Dacia onmiddellijk te informeren over elk ongeoorloofd gebruik van uw account en/of wachtwoord en te zorgen dat u na afloop van elke sessie uitlogt. Dacia kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies of schade als gevolg van niet-naleving van deze verplichtingen.
PERSOONSGEGEVENS
De registratie, de toegang en het gebruik van MY Dacia vereisen dat Dacia bepaalde gegevens verzamelt, waaronder persoonsgegevens die het, ten behoeve van de toepasselijke regelgeving, mogelijk maken om natuurlijke personen direct of indirect te identificeren.
Uw persoonsgegevens worden conform de regelgeving verwerkt door Dacia als de gegevensverwerkende instantie. Uw persoonsgegevens en informatie over uw voertuig zijn essentieel om u te kunnen aanmelden voor MY Dacia, om de Services en/of functies te gebruiken en om, afhankelijk van uw goedkeuring, aanbiedingen voor nieuwe Services en producten te ontvangen.
Dacia dient passende fysieke, technische en organisatorische maatregelen te nemen om de veiligheid en vertrouwelijkheid van persoonsgegevens te waarborgen en deze met name te beschermen tegen verlies, onopzettelijke vernietiging, wijziging en ongeoorloofde toegang.
De hierboven bedoelde verwerking van persoonsgegevens kan gepaard gaan met de overdracht van persoonsgegevens naar landen die niet tot de Europese Economische Ruimte behoren en waar de wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens afwijkt van die in de Europese Unie. Een dergelijke gegevensoverdracht wordt uitgevoerd conform voorwaarden en garanties gericht op waarborging van de veiligheid en vertrouwelijkheid.
Het is uw verantwoordelijkheid om voorafgaand aan het gebruik van het voertuig en de daarmee samenhangende Services iedereen die het voertuig gebruikt of in het voertuig heeft plaatsgenomen, te informeren over:
- de verzameling en verwerking van persoonsgegevens,
- de geolocatie van het voertuig,
- de mogelijkheid om de connectiviteit van het voertuig uit te schakelen, en om hun toestemming te verkrijgen voor het doorgeven aan derden van bepaalde gegevens als gevolg van het gebruik van het voertuig en de Diensten en/of functies.
Persoonsgegevens kunnen voor de bovenvermelde doeleinden worden doorgegeven aan rechtspersonen van Renault Group, zijn partners en dienstenleveranciers, voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de hun toevertrouwde taken.
Dacia kan persoonsgegevens tevens verstrekken indien het bedrijf verplicht is deze aan een bevoegde derde te verstrekken om aan een wettelijke verplichting te voldoen, of om de gegevens af te dwingen of te laten afdwingen. Teneinde Dacia in staat te stellen persoonsgegevens actueel en accuraat te houden, wordt de Gebruiker uitgenodigd om deze regelmatig te controleren en indien nodig te wijzigen in het 'Mijn profiel’'-gedeelte van MY Dacia.
De persoonsgegevens die specifiek voor MY Dacia gelden, zullen niet door Dacia worden bewaard wanneer het MY Dacia-account wordt opgeheven.
In overeenstemming met de huidige regelgeving hebben Gebruikers recht op toegang tot hun gegevens alsmede het recht om te verzoeken om rectificatie, bijwerking of verwijdering van onjuiste, onvolledige of verouderde gegevens en het recht van verzet, onder voorbehoud van een legitieme rechtvaardiging, tegen de verwerking van hun gegevens door contact op te hemen met onze klantrelaties. Alle contactgegeven vind u hier: https://www.dacia.nl/contact.html
Een dergelijk verzet maakt het echter onmogelijk voor Dacia om de verzochte Service te verlenen. Gebruikers hebben tevens het recht op overdraagbaarheid van hun gegevens, zodat zij de persoonsgegevens die zij aan Dacia hebben verstrekt in een gestructureerd formaat kunnen ontvangen en van Dacia kunnen verlangen dat deze worden doorgestuurd naar een andere door de Gebruiker aan Dacia op te geven verwerkingsinstantie.
Lees ons volledig privacy statement op https://www.dacia.nl/bescherming-persoonsgegevens.html
WIJZIGINGEN
De algemene voorwaarden vanMY Dacia kunnen te allen tijde door Dacia worden gewijzigd als gevolg van de veranderende aard van MY Dacia en Diensten die aan verandering onderhevig zijn, waaronder het aanbieden van nieuwe functies of het verwijderen of aanpassen van bepaalde functies.
Wij adviseren de Gebruiker daarom de meest recente versie van de algemene voorwaardente raadplegen zoals op enig moment beschikbaar op de website of mobiele app alvorens te navigeren. In geval een Gebruiker niet akkoord gaat met de algemene voorwaarden dient hij/zij af te zien van het gebruik van MY Dacia.
OVERIGE
Indien enige clausule nietig wordt verklaard, zal deze als ongeschreven worden beschouwd en blijven de overige clausules van kracht. Het niet uitoefenen door Dacia van enig recht voortvloeiende uit deze Algemene Voorwaarden houdt niet in dat Dacia afstand doet van dit recht.
TERRITORIALITEIT
Bepaalde functies van de MY Dacia-app zijn uitsluitend beschikbaar in continentaal Frankrijk.
TOEPASSELIJK RECHT
Op deze Algemene Voorwaarden is Frans recht van toepassing. Deze Algemene Voorwaarden zijn opgesteld in de Franse taal.
In geval van een geschil zullen uitsluitend de Franse rechtbanken bevoegd zijn.
De algemene voorwaarden van de Premium Pas:
1. APK: Inclusief afmeldkosten, viergastest of roetmeting, EOBD-test en deeltjesteller-test. Maximaal 1x per jaar. Voor campers en paardenwagens is een toeslag van toepassing.
2. 2 keer per jaar een seizoencheck: controle op alle essentiële punten van belang in het voor- en/of najaar.
3. Aircocheck, controle op werking en capaciteit van de airconditioning. Meten van de temperatuur van de uitstroom. Waar mogelijk worden ook de afvoeren en aansluitingen nagelopen.
4. Vloeistoffen bijvullen: Bijvullen van Dacia motorolie, koelvloeistof, remvloeistof en ruitensproeiervloeistof. Het bijvullen betreft alleen het op peil brengen van de genoemde vloeistoffen. Indien tijdens onderhoud volgens het onderhoudsschema vloeistoffen vervangen of bijgevuld dienen te worden, dan is dit niet gedekt. Dit is evenmin van toepassing als een laag vloeistof niveau het gevolg is van een technisch defect.
5. Defecte lampen vervangen: Controle en vervangen van defecte verlichting aan de buitenzijde van de auto. Xenon, LED en interieurverlichting zijn uitgesloten. Het betreft alleen vervangen van defecte lampen, preventief vervangen is uitgesloten. Bij vervanging wordt gebruik gemaakt van standaard lampen.
6. Ruitreparatie: Reparatie van een sterretje in de voorruit. Een sterreparatie wordt gratis uitgevoerd ongeacht of de auto voor glas is verzekerd. Alle wel verzekerde sterreparaties worden ingediend bij de verzekeringsmaatschappij waarbij de auto is verzekerd. Een gratis sterreparatie valt alleen onder de Premium Pas indien bij het aanbieden van de auto de groene kaart wordt overlegd, dus ook indien de auto niet voor glas is verzekerd.
7. Batterij vervanging in de sleutel(kaart): maximaal 1 keer per jaar.
8. Bandreparatie: Reparatie door middel van een plug, uitsluitend van toepassing wanneer de reparatie in de werkplaats wordt uitgevoerd. Alle andere reparatiemethoden vallen niet onder de Premium Pas. Geldt uitsluitend voor banden behorend bij het voertuig. Een reparatie d.m.v. een reparatieplug zal en kan alleen worden uitgevoerd indien dat mogelijk is, bij twijfel zal een alternatieve reparatie worden voorgesteld.
9. Eerste diagnose binnen 24 uur na stranding, rekening houdend met normale openingstijden, m.u.v. vakantieperiodes , seizoens-of weersinvloeden of in geval van calamiteiten.
10. Korting op accessoires is niet van toepassing op moment van aanschaf van de auto en geldt ook niet in combinaties met andere acties.
11. Gratis Dacia Route Service. Deze dekking omvat: hulpverlening ter plaatse, hulp bij storingen en ongevallen, in de auto ingesloten sleutel, tanken van verkeerde brandstof. Vervoer van je auto naar een Dacia-dealer in de directe omgeving. Alleen geldig in Nederland. Ook in je eigen woonplaats. Uitgesloten zijn o.a. lekke band, verlies van sleutel, gebroken sleutel, lege brandstoftank. Wil je hier toch voor gedekt zijn, sluit dan Dacia Route Service+ af!
De Premium Pas is alleen bestemd voor particuliere en/of klein zakelijke klanten. Geldigheidsduur is één jaar na afgifte en kan tegen betaling jaarlijks worden verlengd. De pas is overdraagbaar op het voertuig. Er kan alleen gebruik worden gemaakt van het dienstenpakket als de auto conform Dacia fabrieksvoorwaarden onderhouden wordt bij de officiële Dacia merkdealer.
Dealer specifieke voordelen van de Premium Pas zijn uitsluitend van toepassing bij de vermelde dealer.
Vanaf medio 2021 is er op basis van de Europese regelgeving voor energielabels een nieuwe labelindeling en registratie (EPREL) vereist voor onze after sales en banden van nieuwe auto's.
1. Het brandstofverbruik van jouw Dacia
De CO2- en relatieve verbruikscijfers worden officieel gemeten volgens EG-richtlijn 715/2007. Deze testmethode geeft je de mogelijkheid auto’s op zuinigheid met elkaar te vergelijken en heeft niet als doel het daadwerkelijke verbruik nauwkeurig weer te geven. Het verbruik van jouw auto zal in de praktijk veelal afwijken van de in het kader van de Europese test gemeten waarden en is afhankelijk van zaken als belading, weersomstandigheden en jouw rijgedrag.
2. Onvermijdbare kosten
Alle prijzen van personenauto's vermeld op deze website, in radioreclames, tv-reclames,advertenties of andere communicatie-uitingen van Dacia zijn consumentenadviesprijzen inclusief bpm, btw en onvermijdbare kosten rijklaar maken, recyclingbijdrage en legeskosten.
3. Kosten rijklaarmaken
De kosten rijklaar maken bestaan uit de volgende items: Uitgebreide routeservice gedurende de garantieperiode, lifehammer, transportkosten, € 10,- brandstof, nulbeurt, deconserveren, poetsen, twee kentekenplaten, kentekenhouder, handlings- en administratiekosten, uitleg veiligheidssystemen, uitleg multimedia- en navigatiesysteem inclusief registratiekosten (t.w.v. € 60,15, deels btw-vrij), recyclingsbijdrage (t.w.v. € 20,- incl. 21% btw, voor de Spring €22,50 incl. 21% btw) en Groupe Renault Beheersbijdrage Lithium-Ion batterij (t.w.v. €31,- incl. 21% btw, alleen voor hybride en elektrische motoren).
laatse update : juli 2024
Model |
Onvermijdbare kosten rijklaar maken incl. btw |
Recyclingsbijdrage incl. btw |
Registratiekosten deels btw vrij |
Beheerbijdrage batterij incl. btw |
Totaal incl. btw |
---|---|---|---|---|---|
Nieuwe Spring (fase 2) |
931,35 |
22,50 |
55,15 |
31,00 |
1040,00 |
Sandero |
889,85 |
20,00 |
55,15 |
0 |
965,00 |
Sandero Stepway |
889,85 |
20,00 |
55,15 |
0 |
965,00 |
Duster |
1019,85 |
20,00 |
55,15 |
0 |
1095,00 |
Duster HYBRIDE |
988,85 |
20,00 |
55.15 |
31,00 |
1095,00 |
Jogger |
919.85 |
20,00 |
55,15 |
0 |
995,00 |
Jogger HYBRIDE |
888,85 |
20,00 |
55,15 |
31,00 |
995,00 |
Recyclingbijdrage
Sinds 1 januari 1995 wordt een verwijderingsbijdrage, die wettelijk verplicht is op grond van de WetMilieubeheer, in rekening gebracht. De verwijderingsbijdrage komt ten gunste van Auto RecyclingNederland B.V., een initiatief van de autobranche (RAI, BOVAG, FOCWA, STIBA en SVN). AutoRecycling Nederland B.V. heeft zich ten doel gesteld auto’s aan het einde van de levensduur in tezamelen en op milieuvriendelijke wijze te demonteren voor hergebruik van het materiaal. Dewettelijke verplichting van de verwijderingsbijdrage financiert het project en bepaalt in belangrijkemate het succes ten bate van een schoner milieu. De verwijderingsbijdrage heet vanaf 1 januari 2013 recyclingbijdrage.
Leges
Sinds 1 januari 1998 worden van overheidswege leges kentekenbewijs en afdracht tenaamstelling in rekening gebracht. Vanaf 1 januari 2024 bedragen deze EUR 55,15. Over de leges wordt geen BTW berekend. Deze kosten zijn door de overheid vastgesteld.
Wijzigingen en drukfouten.
Wijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden
Benieuwd naar de uitstootgegevens van jouw auto? Bekijk het hier!
Artikel 1. Naam van het Platform
De marktplaats, genaamd New Car Inventory (NCI) (hierna te noemen: het 'Platform'), is opgezet om contact te faciliteren tussen dealers (hierna te noemen: de 'Dealers') die voertuigen die beschikbaar zijn uit hun voorraad van het merk Dacia (hierna te noemen: de 'Voertuigen') online willen publiceren voor eindklanten (hierna te noemen: de 'Klanten'), in overeenstemming met deze Algemene Gebruiksvoorwaarden (hierna te noemen: de 'AGv') en volgens de online klantreizen zoals geconfigureerd in het Platform.
Het Platform wordt beheerd door Dacia Nederland N.V. ("Dacia").
De services van het Platform zijn beschikbaar op de website www.dacia.nl.
Artikel 2. Hostingcapaciteit
Dacia treedt op als technische tussenpersoon voor het Platform dat professionals (de Dealers) en consumenten (de Klanten) met elkaar verbindt. De rol van het Platform is puur technisch en beperkt zich tot het faciliteren van contact tussen Dealers en Klanten en is als zodanig niet in staat of verplicht om toezicht te houden of actief te zoeken naar feiten of omstandigheden die duiden op illegale activiteiten. Dacia en het Platform aanvaarden geen enkele garantie of verantwoordelijkheid voor overeenkomsten, uitwisselingen, aanbiedingen of verschillende communicaties die via het Platform plaatsvinden. Het Platform is op geen enkele wijze de verkoper of wederverkoper van de Voertuigen die op het Platform worden aangeboden.
Artikel 3. Doel van de AGv
Het doel van deze AGv is het definiëren van de voorwaarden voor toegang tot en gebruik van het Platform door Dealers.
Het Platform omvat een nieuw beveiligd marketingkanaal voor verbinding, naast de reeds gebruikte kanalen, om een directe digitale relatie tussen Dealers en Klanten tot stand te brengen.
Hiervoor stelt het Platform technische middelen en de benodigde omgeving beschikbaar aan Dealers en Klanten om de Voertuigen van Dealers online te zetten, zodat Klanten de aanbiedingen van Dealers online kunnen inzien en vervolgens rechtstreeks contact kunnen maken met de fysieke vestiging zoals op het Platform vermeld. De Klant kan ook toegang krijgen tot een online simulatie voor een financierings- of leaseaanbod dat kan worden afgesloten met Mobilize Financial Services B.V. ("Mobilize"), de financiële dochteronderneming van Dacia.
De Dealer erkent dat hij te allen tijde de verkoper blijft van het Voertuig dat via het Platform wordt aangeboden, in overeenstemming met zijn eigen contractuele voorwaarden.
Artikel 4. Toegangsvoorwaarden tot het Platform voor de Dealer
Om toegang te krijgen tot het Platform dient de Dealer:
1) een geldige Dacia-Partnership-overeenkomst (hierna te noemen: de 'Partnership-overeenkomst') te hebben gesloten met Dacia;
2) zich te identificeren via het Dacia NET-portaal om met name toegang te krijgen tot de backoffice tools van Dacia waarin de benodigde informatie voor de promotie van de Voertuigen wordt ingevuld;
3) het bemiddelingsmandaat te respecteren dat hem is toevertrouwd door Mobilize, binnen het kader van de tussen hen gesloten 'Overeenkomst Verbonden Bemiddelaar' in het geval van een verkoop met financiering;
4) deze AGv te accepteren en na te leven zoals deze zijn voorgelegd voorafgaand aan de eerste verbinding met het Platform;
5) alle of een deel van de voor verkoop beschikbare Voertuigen te publiceren via de door Dacia opgezette Distrinet-feed.
Artikel 5. Opzetten van de Dealerruimte
De Dealer krijgt toegang tot de backoffice van het Platform via een beheerportaal dat beschikbaar is in de Dacia.net-tool (hierna te noemen: de 'Dealerruimte').
Het gebruik van de Dealerruimte is strikt beperkt tot de Dealer, die verantwoordelijk is voor de inhoud van zijn publicaties aan Klanten, zowel wat betreft producten (beschikbaarheid, weergave en/of verwijdering van het platform, enz.), als prijzen.
De Dealer is als enige verantwoordelijk voor de toegang tot zijn Dealerruimte door leden van zijn personeel.
De Dealer is verplicht om Dacia onmiddellijk op de hoogte te stellen van frauduleus of ongeautoriseerd gebruik van zijn Dealerruimte.
Artikel 6. Publicatie van aangeboden Voertuigen op het Platform
Na acceptatie van deze AGv worden de Voertuigen die de Dealer online kan verkopen automatisch op het Platform gepubliceerd, tegen de huidige catalogusprijs. De Dealer wordt verantwoordelijk gehouden voor alle ongeoorloofde informatie die door hem op het Platform wordt verspreid.
Voertuigen die op het Platform worden gepubliceerd, worden dagelijks door Dacia bijgewerkt via flow management in de Distrinet-tool.
Vanuit de Dealerruimte die beschikbaar is in Dacia NET is het de verantwoordelijkheid van de Dealer om in het bijzonder:
- de kortingen en inruilbedragen voor verhandelbare Voertuigen te bepalen,
- Voertuigen die hij niet online wil weergeven handmatig te verwijderen,
- het modulatieniveau van de inruilverplichting in te stellen voor verkoopbare Voertuigen die hij op voorraad heeft. Deze modulatie van de inruilverplichting is bedoeld voor het aanbod van Mobilize (van -5% tot 10%), dat door de informatiesystemen van Mobilize wordt gebruikt om de bijbehorende standaard maandelijkse betaling te berekenen en weer te geven.
Artikel 7. Rangschikkingstechnologie
Met betrekking tot de weergave van het aanbod van Voertuigen die de Dealer op voorraad heeft, kan Dacia een standaardrangschikking bepalen op basis van een van de volgende opties:
Dacia behoudt zich het recht voor om de gekozen indelingsoptie op elk moment te wijzigen
De Klant kan deze standaardindeling wijzigen door een van de onderstaande opties te gebruiken:
Artikel 8. Vrijheid bij het bepalen van aanbiedingen
De Dealer beheert zijn prijzen en marges vanuit zijn Dealerruimte, voor zover het om lijstprijzen gaat in overeenstemming met de verkoop- en communicatieactieplannen van Dacia.
Artikel 9. Standaarden voor de presentatie van Voertuigen
Voertuigaanbiedingen worden op het Platform gepubliceerd in overeenstemming met de door Dacia te bepalen presentatiestandaarden. |
Artikel 10. Verplichtingen van de Dealer
De publicatie van een Voertuig op het Platform impliceert een verplichting voor de Dealer om:
- de leads te verwerken in overeenstemming met de Partnership-overeenkomst,
- alle informatieverzoeken af te handelen die Dacia hem mogelijk toestuurt na ontvangst van een kennisgeving of bevel om op te treden tegen illegale inhoud,
- alle kennisgevingsverzoeken met betrekking tot de Dealer of alle geschillen, vorderingen of rechtszaken van Klanten te behandelen in zijn hoedanigheid als verkoper van het Voertuig.
De Dealer is verplicht geen activiteiten uit te voeren die de activiteit van het Platform in gevaar zouden kunnen brengen, de reputatie van het Platform of de daarop geleverde services zouden kunnen schaden of de reputatie of activiteit van Groupe RENAULT kunnen schaden.
Artikel 11. Beschikbaarheid van de services van het Platform
Het Platform verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om de kwaliteit van de services te waarborgen. Toegang tot het Platform kan daarom op elk moment worden onderbroken, opgeschort of gewijzigd. De onderhoudswerkzaamheden die nodig zijn voor het onderhoud of de verbetering van het Platform of de services zullen, voor zover mogelijk, vooraf worden aangekondigd door een mededeling op de startpagina van het Platform. De beschikbaarheid van het Platform kan nog altijd worden onderbroken in geval van een inbraak, hack, 'bug' of verzoek van een bevoegde overheidsinstantie. Technische ondersteuning wordt door Dacia aan de Dealer beschikbaar gesteld via het interne klachtensysteem, dat ondersteuning verleent en reageert op verzoeken van Dealers om technische ondersteuning, en om de Dealer op de hoogte te stellen van komende gebeurtenissen, zoals onvoorziene omstandigheden en technische beperkingen (gepland onderhoud enz.). Het Platform kan onder geen enkele omstandigheid een ononderbroken gebruik van het Platform garanderen.
Artikel 12. Beperking - opschorting - beëindiging
a) Beperking - opschorting
Dacia kan alle gepaste en proportionele maatregelen nemen die het nodig acht, bestaande uit beperking van toegang, downgrading of opschorting (hierna te noemen: 'de Beperkende Maatregelen') van alle of een deel van de informatie/elementen die door de Dealer online zijn geplaatst, onder voorbehoud van voorafgaande kennisgeving of uiterlijk op de dag van invoering van de Beperkende Maatregel waartoe op basis van de volgende gronden is besloten:
1) ernstig vermoeden van misbruik waardoor het Platform, deze AGv, de geldende wetgeving of het imago en de reputatie van Dacia wordt geschaad of overtreden;
2) de Dealerruimte wordt door andere personen dan de Dealer gebruikt;
3) nalatigheid of niet-nakoming van de geheimhoudingsplicht;
4) niet-naleving van de Algemene Voorwaarden voor Dealers;
5) het Platform heeft kennis van het bestaan van (vermeende) illegale inhoud, in het bijzonder na ontvangst van een kennisgeving of bevel van een bevoegde autoriteit om op te treden tegen illegale inhoud. Een Beperkende Maatregel wordt genomen voor een periode die in verhouding staat tot de aangeklaagde feiten, maar mag niet langer duren dan een periode van zes (6) maanden. Een door het Platform genomen Beperkende Maatregel kan worden aangevochten via het interne klachtensysteem. Indien de Dealer niet in staat is de aangeklaagde feiten te verhelpen, is het Platform gerechtigd deze overeenkomst te beëindigen onder de hieronder vermelde voorwaarden.
b) Beëindiging
Dacia behoudt zich het recht voor om in geval van een overtreding van deze AGv de deelname van de Dealer aan het Platform op te schorten na dertig (30) dagen nadat zonder resultaat een ingebrekestelling is verstuurd, indien het verzuim door de Dealer kan worden hersteld, of onmiddellijk indien nodig. Dit besluit heeft tot gevolg dat de Dealer van het Platform wordt verwijderd. De Dealer kan dit aanvechten via het interne klachtensysteem.
Deze opzegtermijn is niet van toepassing indien Dacia op grond van een wettelijke of regelgevende verplichting wordt verplicht onmiddellijk te handelen, in geval van een schending van een dergelijke verplichting, om een dwingende wettelijke reden of bij herhaaldelijke schending van deze AGv door de Dealer. Dacia is niet verplicht redenen op te geven voor haar besluit tot beëindiging tenzij zij hiertoe verplicht is op grond van een wettelijke of regelgevende verplichting of in geval van herhaalde schendingen van deze AGv.
Bovendien wordt de Dealer eraan herinnerd dat deze overeenkomst van rechtswege wordt beëindigd in geval van beëindiging van de Partnership-overeenkomst om welke reden dan ook, zonder dat Dacia jegens de dealer aansprakelijk is voor enige directe of indirecte schade (verlies van inkomsten, winst, klanten of kansen), noch enige vorm van schadevergoeding. Hetzelfde geldt ongeacht de reden voor beëindiging die op grond van de voorwaarden van dit artikel wordt ingeroepen.
In geval van beëindiging dient de Dealer zijn verplichtingen jegens de Klant uit hoofde van het Platform te blijven nakomen.
Artikel 13. Promotie en reclame
De Dealer verplicht zich om het Platform niet direct of indirect te gebruiken om, in welke vorm dan ook, voertuigen of diensten te promoten die niet zijn toegestaan op het Platform.
Artikel 14. Concurrerende aanbiedingen - geen exclusiviteit
Deelname aan het Platform houdt geen exclusiviteit in ten gunste van de Dealer en ten nadele van enige andere Dealer. Deelname aan het Platform weerhoudt de Dealer er niet van om andere marketingmethoden of andere platforms te gebruiken.
Artikel 15. Intuitu personae
Het Platform, dat is opgezet door Groupe RENAULT, heeft tot doel bij te dragen aan het imago, de reputatie en de bekendheid van Groupe Dacia. De relaties tussen Dacia en de Dealers voor wat betreft het Platform zijn daarom gebaseerd op 'intuitu personae'.
Artikel 16. Beveiliging
De site van het Platform wordt beveiligd door een beveiligingssysteem.
Artikel 17. Gegevensbescherming
In het kader van dit artikel hebben begrippen die met een hoofdletter beginnen en niet anderszins in deze AGv zijn gedefinieerd de definitie die eraan wordt gegeven door de Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene Verordening Gegevensbescherming, AVG).
17.1 Verwerking van persoonsgegevens door het Platform
In het kader van de werking van het Platform is het Dacia Nederland toegestaan persoonsgegevens te verzamelen van werknemers van Dealers in de zin van en conform Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene Verordening Gegevensbescherming, AVG) en wet nr. 78-17 van 6 januari 1978 zoals gewijzigd [of toepasselijke lokale wetgeving] (hierna te noemen: de 'Toepasselijke Wetgeving'). Deze gegevens worden verzameld en verwerkt door Dacia indien dochtermaatschappij.land anders dan vis-à-vis] als verwerkingsverantwoordelijke voor de volgende doeleinden:
Finaliteit |
Rechtsgrond |
---|---|
Gebruikersaccountbeheer voor de verkoper (Dealer) |
Overeenkomst |
Beheer van de commerciële relatie en contact leggen met kopers (Klanten) |
Overeenkomst |
Beheer van informatieverzoeken en ondersteuning van de verkoper (Dealer) |
Gerechtvaardigd belang |
Beheer van verzoeken tot uitoefening van de rechten van werknemers van de Verkoper (Dealer) |
Wettelijke verplichting |
Opstellen van statistieken over activiteiten, doelgroepen en het gebruik van online services die door Dacia worden aangeboden ter verbetering van services en producten |
Gerechtvaardigd belang |
Het meten van prestaties van het Platform |
Gerechtvaardigd belang |
Beveiliging van toepassingen en systemen |
Gerechtvaardigd belang |
Voor meer informatie over de verwerking door RENAULT SAS en Dacia Nederland en de rechten van werknemers van de Dealer op grond van de Toepasselijke Wetgeving verwijzen wij u naar het beleid inzake gegevensbescherming van RENAULT SAS en Dacia Nederland.
Elke Partij verbindt zich ertoe al haar verplichtingen op grond van de AVG na te leven en de gevolgen van niet-naleving van deze verplichtingen te aanvaarden. Ter herinnering wordt erop gewezen dat RENAULT SAS en Dacia Nederland geen zeggenschap heeft over de uitvoering van de bestelling van het Voertuig en niet betrokken is bij de transactie tussen de Dealer en de Klant en de bijbehorende facturering. Genoemde verwerking is de verantwoordelijkheid van de Dealer als Verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Toepasselijke Wetgeving, die garandeert dat de gegevens van de Klant worden verwerkt in overeenstemming met deze Toepasselijke Wetgeving, wat met name inhoudt dat de Klant wordt geïnformeerd over deze verwerking, dat toestemming wordt verkregen voor de verwerking, dat de gegevens van de Klant worden beveiligd en dat de Klant zijn rechten kan uitoefenen (toegang, rectificatie, wissen, enz.).
Elke Partij verbindt zich ertoe de wederpartij onmiddellijk op de hoogte te brengen van een verzoek van een Betrokkene of een administratieve of rechterlijke instantie dat tot haar gericht wordt gedurende de uitvoering van deze AGv. Partijen verbinden zich ertoe om, waar nodig en passend, samen te werken met de bevoegde toezichthoudende autoriteiten.
17.2 Cookiebeheer
Het Platform gebruikt verschillende soorten cookies voor onder meer de werking ervan en om de relevantie van advertenties en content te verbeteren, op grond van de voorwaarden die zijn beschreven in zijn cookiebeleid: www.dacia.nl/cookies.html.
Artikel 18. Intellectueel eigendom
Alle elementen waaruit het Platform bestaat (zoals teksten, logo's, afbeeldingen, grafische of geluidselementen, software, lay-out, databases, broncode, enz.), evenals de bedrijfsnamen, handelsmerken, ontwerpen en onderscheidende tekens (hierna te noemen: de 'Content') zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten. De Content is het exclusieve eigendom van Dacia en/of derden die toestemming hebben gegeven voor het gebruik ervan.
De Dealer krijgt een eenvoudige, beperkte, niet-exclusieve, niet-overdraagbare, herroepbare licentie om de Content te gebruiken in de strikte context van het gebruik van het Platform zoals hierin beschreven. Elk ander gebruik van de Content of een deel daarvan, met name reproductie, weergave, aanpassing, wijziging, decompilatie door welk proces en op welk medium dan ook, waaronder samenvoeging met andere computerprogramma's, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Dacia is ten strengste verboden en vormt een inbreuk.
De Dealer verplicht zich om Dacia zo snel mogelijk op de hoogte te stellen indien hij kennis heeft van een handeling die in strijd met de bepalingen van dit artikel is verricht.
Binnen het strikte kader van het gebruik van het Platform is de Dealer gerechtigd de handelsmerken en intellectuele eigendomsrechten te gebruiken waarvan hij eigenaar is of waarvan hij de rechten wettelijk heeft verkregen, evenals zijn handelsnaam of wettelijke naam. De Dealer garandeert dat hij over de rechten beschikt die RENAULT toestaan om de door de Dealer geleverde elementen op het Platform te reproduceren. In dit opzicht vrijwaart de Dealer RENAULT tegen elke vordering, eis, actie of verhaal van derden in verband met het gebruik van genoemde elementen en draagt hij alle kosten en schade die daaruit kunnen voortvloeien, met name als gevolg van een (niet-definitieve) rechterlijke uitspraak of een schikkingsovereenkomst.
De Dealer is gemachtigd om zijn status als Dealer van het Platform op zijn handelsdocumenten te vermelden.
Artikel 19. Overmacht
Elke gebeurtenis die de kenmerken heeft van overmacht zoals gedefinieerd in de jurisprudentie en die gevolgen heeft voor de contractuele verplichtingen van een der Partijen ontslaat deze Partij mogelijk van haar aansprakelijkheid.
Partijen komen uitdrukkelijk overeen bepaalde gevallen als overmacht te beschouwen, met name stroom- of internetstoringen of computerstoringen (zoals 'bugs', virussen, malware, inbraken), die gevolgen hebben voor de werking van het Platform.
Artikel 20. Vertrouwelijkheid en bewijs
Het Platform maakt gebruik van passende technische middelen om de vertrouwelijkheid te beschermen van alle verstrekte informatie en gegevens, evenals de verkopen die via het Platform worden gedaan, om openbaarmaking aan derden te voorkomen.
Deze gegevens worden niettemin beschouwd als geldig en toelaatbaar bewijs tussen Dealers en Klanten, evenals tussen Klanten en het Platform.
Deze gegevens worden opgeslagen in overeenstemming met de wettelijke bepalingen.
Artikel 21. Aansprakelijkheid
De Dealer erkent dat RENAULT, in zijn hoedanigheid als host, geen partij is bij enige overeenkomst die tussen de Dealer en de Klant wordt gesloten na publicatie van de Voertuigen op het Platform.
De Dealer is als enige verantwoordelijk voor de presentatie of beschrijving van de Voertuigen die hij aanbiedt, voor de weergave van hun prijzen, alle mededelingen die hij doet en alle reclame die hij maakt. Het Platform kan derhalve niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele fouten of nalatigheden van de Dealer in de beschrijving van de Voertuigen en/of de prijsaanduiding wanneer de Voertuigen op het Platform worden gepubliceerd.
De Dealer is als enige verantwoordelijk voor de correcte toepassing van de bepalingen van het Burgerlijke Wetboek voor zover het consumentenbescherming betreft en in het bijzonder voor precontractuele informatie, onderhandelingen, sluiting en uitvoering van contracten met betrekking tot Voertuigen die online op het Platform worden aangeboden en het beheer van eventuele klachten, verhaal en geschillen die de Klant tegen hem kan instellen.
Meer in het algemeen is de Dealer als enige aansprakelijk jegens Klanten en derden in zijn hoedanigheid als Dealer en vrijwaart hij RENAULT tegen elk mogelijk verhaal in dit verband en draagt hij alle kosten en schade die hieruit kunnen voortvloeien, met name als gevolg van een (niet-definitieve) rechterlijke uitspraak of een schikkingsovereenkomst.
Indien een Klant of enige overige persoon gerechtelijke stappen onderneemt tegen het Platform voor feiten die betrekking hebben op de activiteit van de Dealer, verbindt laatstgenoemde zich ertoe om RENAULT te vrijwaren tegen elke aanspraak van derden.
De Dealer is tevens als enige verantwoordelijk voor het gebruik van zijn Dealerruimte.
De Dealer erkent en stemt ermee in dat RENAULT in de volgende gevallen niet aansprakelijk kan worden gesteld:
Daarnaast blijft elke Partij aansprakelijk voor door de wederpartij geleden directe schade als gevolg van een schending van haar verplichtingen op grond van deze voorwaarden.
Artikel 22. Klachten - kennisgeving
a) Intern klachtensysteem
RENAULT beschikt voor wat betreft het Platform over een intern klachtensysteem met betrekking tot de volgende onderwerpen:
- vermeende tekortkoming van het Platform in verband met het verlenen van online bemiddelingsdiensten en die van invloed is op de Dealer die een klacht indient;
- technische kwesties die rechtstreeks verband houden met het verlenen van bemiddelingsdiensten en die van invloed zijn op de Dealer die een klacht indient;
- door RENAULT ten aanzien van (de toegang tot) het Platform genomen Beperkende Maatregelen of gedragingen die rechtstreeks verband houden met het verlenen van online bemiddelingsdiensten en die van invloed zijn op de Dealer die een klacht indient.
Met betrekking tot Beperkende Maatregelen die door het Platform zijn genomen na kennisgeving of op grond van het feit dat de informatie/elementen die door de Dealer zijn verstrekt als ongeoorloofd of onverenigbaar met de AGv worden beschouwd, waarna de Dealer gedurende zes maanden na kennisgeving van genoemde Maatregel een klacht kan indienen.
RENAULT verbindt zich ertoe om klachten binnen een tijdsbestek te behandelen dat verenigbaar is met de complexiteit en het belang van het aan de orde gestelde probleem en om een antwoord te sturen naar de Dealer die de klacht indient.
Tegen beslissingen die zijn genomen in het kader van het interne klachtensysteem van RENAULT kan beroep worden aangetekend op grond van artikel 25.
b) Kennisgeving
De Dealer kan langs elektronische weg een precieze en onderbouwde kennisgeving doen om te wijzen op de aanwezigheid op het Platform van content dat als ongeoorloofd moet worden beschouwd. Deze kennisgevingen zullen worden gecontroleerd door RENAULT, dat zich het recht voorbehoudt om te beslissen of deze kwalificatie al dan niet wordt aanvaard en om passende Beperkende Maatregelen te nemen. De beslissing van RENAULT wordt meegedeeld aan de klager, indien deze zich heeft bekendgemaakt, en er kan beroep tegen worden aangetekend, met name via het interne klachtensysteem. Indien RENAULT om technische of operationele redenen niet in staat is om direct actie te ondernemen, zal de klager hierover worden geïnformeerd.
Je kunt op elk gewenst moment contact met ons opnemen om een recht uit te oefenen via ons online formulier of via e-mail klantenservice@renault.nl. We kunnen bepaalde informatie of documenten (identiteitsbewijs, kentekenbewijs) opvragen indien we jou of de gegevens van jouw voertuig niet kunnen identificeren.
Artikel 23. Wijziging van de AGv
RENAULT behoudt zich het recht voor om deze AGv te wijzigen. Elke significante wijziging zal gelden vanaf de datum die wordt vermeld in de kennisgeving die naar Dealers in hun Dealerruimte wordt gestuurd en op zijn vroegst binnen 15 dagen na de kennisgeving, met uitzondering van wijzigingen die nodig zijn op grond van wettelijke of regelgevende verplichtingen of in geval van onvoorzien en dreigend gevaar waarvoor de implementatie van wijzigingen is vereist om fraude, kwaadaardige software, spam, gegevensinbreuken of andere cyberveiligheidsrisico's te bestrijden.
De wijzigingen zijn niet van toepassing op transacties die nog lopen op de datum waarop de wijzigingen van kracht worden.
Artikel 24. Toepasselijk recht
Deze AGv en alle hieruit voortvloeiende of hiermee verband houdende geschillen worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met Nederlands recht.
Artikel 25. Bemiddeling
a) Geschillen tussen Dealers en Klanten - bemiddelingsdienst
RENAULT benoemt op de website van het Platform een onafhankelijke bemiddelaar aan wie Dealers en Klanten in onderling overleg kunnen besluiten hun geschil voor te leggen. Deze doorverwijzing leidt tot opschorting van de verplichtingen die voortvloeien uit de AGv, de Algemene Voorwaarden voor de Verkoop van Voertuigen of andere overeenkomsten tussen Dealers en Klanten. De bemiddelaar dient binnen een maand na doorverwijzing een beslissing te nemen, met de mogelijkheid tot verlenging van een maand naar goeddunken van de bemiddelaar, of een langere periode indien de Partijen het daarover eens zijn.
b) Geschillen met betrekking tot door het Platform geleverde services
Ook elke gebruiker van het Platform kan contact opnemen met de bemiddelaar waarnaar onder a) hierboven wordt verwezen, op grond van de hierboven genoemde voorwaarden. RENAULT stemt er op voorhand mee in bemiddeling te zullen bieden.
Artikel 26. Bevoegdheid
Ingeval van een geschil in verband met de AGv zullen Partijen eerst proberen om dit geschil in der minne op te lossen alvorens het voor te leggen aan de rechtbank te Amsterdam, die bij uitsluiting bevoegd is kennis te nemen van geschillen verband houdend met het functioneren van het Platform.
Om PDF bestanden te bekijken dient Acrobat Reader op je computer te zijn geïnstalleerd